Anya-gyermek Érzelmi Párbeszéd Kutatócsoport
A kutatóközpont neve magyarul és angolul |
Anya-gyermek érzelmi párbeszéd – Mother-child emotion dialogues |
A kutatóközpont honlapja, internetes elérhetősége |
|
A kutatóközpont célja, leírása indoklása |
A kutatóközpont gyermekek és szüleik pozitív és negatív életeseményekről szóló párbeszédeit vizsgálja. Az önéletrajzi emlékezet fejlődést tanulmányozó kutatók és elméletalkotók szerint a közös emlékezés során sajátítja el a gyermek az emlékek szervezésének módját, és azt, hogy önmagát és önmaga perspektíváját miképpen helyezze el a társas-kulturális világban. A szülő-gyermek párbeszédek hozzájárulnak a gyermek érzelmi fejlődéséhez is azzal, hogy ezekben az interakciókban könnyű egyezkedni az érzelmekről, tisztázni jelentésüket és a hozzájuk kötődő mentális állapotokat. Kutatásaink célja az érzelmi események megvitatásának minősége és az anyai- és gyermeki személyiségműködés és érzelmi készségek közti kapcsolatokat keresni. |
A kutatóközpont vezetője |
Dr Pohárnok Melinda, egy. adj, PhD |
A kutatóközpont vezetőjének egyetemi vagy saját honlapja, MTMT oldala, doktori.hu oldala |
http://pszichologia.pte.hu/dr-poharnok-melinda
https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4272
MTMT azonosító: 10016035 |
A kutatóközpont oktató-kutató tagjai |
Dr Lénárd Kata: https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4271 MTMT azonosító: 10019672
Dr Láng András: https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=10808 MTMT azonosító: 10016010 |
A kutatásban résztvevő doktori hallgatók |
Walter Imola |
A kutatóközpont legjelentősebb publikációi |
Poharnok M., & Lang A. : Boys should be proud and girls should be ashamed? Gender differences in mother-child conversations about self-conscious emotions in a Hungarian sample. Journal of Psycholinguistic Research (under revision)
Pohárnok Melinda, Molnár Zsófia, Várnagy András (2017). Kötődés és párbeszéd - Szülő-gyermek dialógusok és szelf-fejlődés óvodáskorban. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 72 : (1)
Pohárnok Melinda (2016): Co-constructed memories of pride and shame in childhood. COGNITION BRAIN BEHAVIOUR/COGNITIE CREIER COMPORTAMENT 20:(4) pp. 319-330
Pohárnok Melinda (2016): Családi kapcsolatok és evolúció. In: Gyuris Petra, Meskó Norbert (szerk.) Evolúciós pszichológia mesterfokon. 480 p. Pécs: Pro Pannonia Kiadó. pp. 265-285. (Pannónia könyvek) (ISBN:978-615-5553-15-8)
Pohárnok Melinda (2014): A szülő–gyerek dialógusok szerepe a szelf-fejlődésben: A narratív ko-konstrukcióval kapcsolatos kutatások és klinikai vonatkozásaik. PSZICHOTERÁPIA 23:(1) pp. 4-13.
Pohárnok Melinda, Lénárd Kata (2012): The effects of maternal emotion regulation on mother-child narrative co-construction of autobiographical events. Review of psychology. (19) 1. pp.54. |
A kutatóközpont külső kapcsolatai |
|
A kutatóközpont tehetséggondozói tevékenysége |
Kozma Emese: OTDK II helyezett Fejlődéslélektan 2015 Molnár Zsófia, Várnagy András: OTDK II helyezett Fejlődéslélektan Budai Tímea, Hauk Barbara (tv. Pohárnok Melinda, Lénárd Kata) OTDK Különdíj Fejlődéslélektan 2017
|