

1. Angol-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak
A négy féléves képzés során nagy hangsúlyt fektetünk fordítási gyakorlatra (EU-s szaknyelv, gazdasági szaknyelv, publicisztika, irodalmi és kreatív szövegek fordítása). Emellett a diákok elméleti és háttérismereteket is szereznek a fordítástudomány, az Európai Uniós szaknyelv, gazdasági és társadalomtudományi szaknyelv területén. Kulturális és nyelvi ismereteik gazdagítása lesz a cél azokon az órákon, ahol angol nyelvű országok kortárs, 21. századi társadalmi és kulturális eseményeivel és irodalmával ismerkednek.
2. Francia-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak
Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:
- Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás
- Célnyelvi szövegalkotás
- Szövegelemzésre forrásnyelven
- Filmfeliratok készítése
- Fordítások összehasonlító elemzése
- Kiadványszerkesztés
- Terminológiai gyűjtemények készítése
- Fordítástámogató eszközök használata
3. Olasz-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak
Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:
- Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás
- Célnyelvi szövegalkotás
- Szövegelemzésre forrásnyelven
- Filmfeliratok készítése
- Fordítások összehasonlító elemzése
- Kiadványszerkesztés
- Terminológiai gyűjtemények készítése
- Fordítástámogató eszközök használata
4. Mentálhigiéné és közösségi segítés szakirányú továbbképzési szak
A szakirányú továbbképzés megkezdésének feltétele legalább BA szintű vagy főiskolai szintű szakképzettség.
5. Klinikai szakpszichológus szakirányú szakképzés
A képzésben való részvétel feltételei:
- egyetemi MA fokozatú pszichológus diploma, illetve a korábbi öt éves képzésben megszerzett pszichológus egyetemi diploma
- Klinikai (és/vagy mentálhigiéniai), egészségügyi teljes idejű, de legalább heti 20 órás munkaviszony igazolása függetlenül attól, hogy állami-, magán- vagy voluntáris (nonprofit) szektorban tevékenykedik.
- szakmai önéletrajz
- az alábbi tesztmódszerekkel kapcsolatos jártasság: MAWI vagy MAWGYI, MMPI, Rorschach-próba.
Írásbeli felvételit tesznek azok, akik a jelentkezés feltételéül szolgáló tesztdiagnosztikai jártasságot nem tudják igazolni.
- megkezdett önismereti pszichoterápiás tapasztalatszerzés a kiképző terapeuták regiszterében szereplő terapeutától.
6. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzések
6/1. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
6/2. Gyakorlatvezető mentortanár pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
6/3. Közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga
6/4. Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
6/5. Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga
7. Reflektív addiktológiai szociális segítés szakirányú továbbképzési szak
A reflektív felépülési szakember különböző közösségi környezetekben dolgozhat, legyen szó konzultációról, rehabilitációról vagy támogató szolgálatról. Feladataik sokfélék, annak függvényében konkretizálódnak, hogy milyen környezetben működnek. Gyakran találkoznak olyan gyermekekkel, fiatalokkal, felnőttekkel és családokkal, ahol többféle probléma jelentkezik párhuzamosan, mint például mentális betegségek és addikció, fogyatékosság és foglalkoztatás, vagy például iskolai problémák és pályaválasztási tanácsadás iránti igény. A reflektív felépülési szakembernek fel kell ismernie ezeket a problémákat annak érdekében, hogy megfelelő konzultációs és támogató tevékenységet tudjon végezni.
8. Komplex szociális szolgáltatások szakirányú továbbképzési szak
Célunk, hogy – támaszkodva a jelentkezők meglévő szakképzettségére – olyan szakembereket képezzünk, akik megfelelő kompetenciákkal rendelkeznek szociális szolgáltatások, valamint az ahhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások fejlesztésére és működtetésére, mind a közszektor, mind pedig a piaci és a nonprofit szektor keretében. A szakképzettség azoknak a szakembereknek nyújt speciális kompetenciákat, akik az általános érdekű szociális szolgáltatások területén, vagy az azokhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások területén a döntések előkészítésével, a szolgáltatások tervezésével, irányításával, szervezésével, vezetésével foglalkoznak. A szakemberek kompetenciái a szociális szolgáltatások, illetve a szociális szolgáltatásokat magukba foglaló komplex szolgáltatások területén alkalmazhatóak. A képzést elvégző szakemberek alkalmasak az igénybevevőre irányuló szociális, illetve más szolgáltatások koordinálására.
9. Iskolai szociális munka szakirányú továbbképzési szak
Az iskolai szociális munka olyan professzionális, inter- és multidiszciplináris tevékenység, amely képes az egyének, családok, közösségek és intézmények problémáinak újszerű megoldására, innovatív szolgáltatások bevezetésére, az iskolai célkitűzések támogatására.
10. Városfejlesztési társadalmi tanácsadó szakirányú továbbképzési szak
A városfejlesztési szakemberek már a képzésük során felkészülnek a tagolt szociálpolitikai rendszerben végzendő munkára. Ehhez az szükséges, hogy a felülről lefelé működő szociális szakpolitika mellé a szubszidiaritás elvének megfelelően építkező elveket és gyakorlatokat is rendeljenek, a helyi szinttől az Európai Unió szintjéig. Megszerzett kompetenciáik révén e szakemberek hatékonyan tudnak közreműködni a helyi szociális tervezésben és fejlesztésben. A településfejlesztés komplex megközelítést kíván, melyben a fizikai környezet lehetőségeinek kihasználása a társadalmi jólét maximalizálásának érdekében történik. Az interdiszciplináris szemlélet hangsúlyos elem e képzés tantárgykínálatának kialakításában, középpontban a szociálpolitikával, mint a fejlesztési célok megvalósulásának kulcsával.
11. Biblioterápia szakirányú továbbképzési szak
A képzés a szépirodalomolvasás és kreatív írás segítő kapcsolat keretében való, személyiségfejlesztő célú, csoportterápiás struktúrájú alkalmazására készít föl, ami - a jelentkező eredeti szakmájától függően - pedagógiai, könyvtári, pasztorációs, büntetésvégrehajtási, szociális, addiktológiai, pszichológiai és pszichiátriai területeken egyaránt jól hasznosítható.
Öt éves a biblioterapeuta képzés - interjú dr. Béres Judittal
12. Kulturális projektmenedzser szakirányú továbbképzési szak
A szakirányú továbbképzés elsődleges célja, hogy a résztvevők a továbbképzés során fejleszthessék képességeiket a következő területeken: alapnövelés, szponzoráció, kulturális marketing, sajtónyilvánosság, kommunikáció, kulturális lobbi és információs technológiák használata. A résztvevők kompetenciáinak fejlesztése, illetve a multi- és interdiszciplináris eljárástechnikák közvetítése biztosítják, hogy a kulturális projekttevékenységek eredményesebbek és színvonalasabbak legyenek.
13. Munkavállalási tanácsadó szakirányú továbbképzési szak
A végzettség várható hasznosítási területei:
- munkaügyi szervezet(ek)
- humán szolgáltató/tanácsadó cégek
- oktatási/képzési intézmények
- civil szervezetek/munkaerő-piaci szolgáltatók/ifjúsági irodák
- önkormányzatok
- nagyobb vállalatok humán erőforrás osztálya
14. Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező szakirányú továbbképzési szak
A végzettek tevékenységei: rendezvények, ünnepélyek, delegációs programok, hazai és nemzetközi konferenciák, ceremóniák előkészítése, megszervezése és lebonyolítása.
15. Személyügyi szaktanácsadó szakirányú továbbképzési szak
A végzettség várható hasznosítási területe:
- a magán- vagy közszférában működő munkaadók emberi erőforrás szervezetei,
- tevékenységükben differenciált állami és magán HR szolgáltatók és tanácsadók,
- oktatási-képzési intézmények
16. Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak
A Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak célja olyan szakemberek képzése, akik a közösségfejlesztés hazai és nemzetközi hagyományaihoz kapcsolódva a részvételi demokrácia, a fenntartható, a környezetre érzékeny, komplexen értelmezett közösségi-társadalmi fejlődés előmozdítása érdekében, az egymás iránti tisztelet és elfogadás jegyében tevékenykednek. A közösségek képessé és erőssé tétele révén szolgálják a társadalmi méltányosság ügyét.
17. Szaktárgyak oktatása német / német nemzetiségi nyelven szakirányú továbbképzési szak
A képzés célja, hogy elméleti és gyakorlati ismereteket adjon a szaktárgyukat német/német nemzetiségi nyelven oktató tanárok számára. A szakmai tárgyak keretében a hallgatók a célnyelven megjelent szakirodalom feldolgozásán keresztül felfrissítik szaktárgyi ismereteiket és elsajátítják, ill. bővítik szakszókincsüket. A képzésen belül a legnagyobb hangsúlyt a szaktárgy idegen nyelven történő tanításával kapcsolatos metodikai-didaktikai kérdések kapják. A speciális szakmódszertan célja, hogy megismertesse a résztvevőket a szaktárgyi ismeretek és a szakszókincs idegen nyelven való tanulásának és tanításának lehetőségeivel, valamint olyan osztálytermi eljárásokkal az adott célnyelven. Cél továbbá, hogy a résztvevők megismerjék a tantárgyspecifikustananyagfejlesztés és a nem a tantárgy oktatásához készült szakmai anyagok didaktizálásának lehetőségeit is.